OFICJALNIE: Enzo Maresca zwolniony z Chelsea!
Dodano: 01.01.2026 14:57 / Ostatnia aktualizacja: 04.01.2026 15:09Chelsea oficjalnie ogłosiła, że Enzo Maresca przestał być trenerem pierwszej drużyny.
Podczas pracy w zachodnim Londynie Enzo Maresca wygrał Ligę Konferencji i Klubowe Mistrzostwa Świata. Te osiągnięcia pozostaną ważną częścią najnowszej historii klubu.
Klub ma przed sobą kluczowe cele, rywalizuje w czterech rozgrywkach, w tym w Lidze Mistrzów i wierzy, że zmiana na stanowisku menedżera da drużynie większe szanse na powrót na właściwe tory.
Cała społeczność Chelsea życzy Enzo wszystkiego najlepszego w dalszej karierze.
- Źródło: Chelsea FC
Najnowsze artykuły
Szczęśliwa trzynastka brazylijskich The Blues którzy trafili gola dla Chelsea
24.02.2026 19:32
Fofana: Chcę coś wygrać z Chelsea
24.02.2026 19:18
The Athletic: Co u Kellymana?
24.02.2026 17:15
Analiza: Chelsea przegrała przez dwie pięty Achillesowe
22.02.2026 19:55
Chalobah: Musimy nauczyć się dobijać rywali
22.02.2026 14:50
João Pedro: To frustrujące, że znowu straciliśmy punkty w ten sposób
22.02.2026 08:30
Komunikat Chelsea ws. Wesleya Fofany
22.02.2026 08:06
Aby móc dodać komentarz musisz się zalogować lub zarejestrować, jeśli wciąż nie posiadasz u nas konta.
Bo z drugiej strony naprawdę mamy solidnych zawodników, tylko trzeba ich po prostu dobrze poukładać. Wygranie pucharów przecież nie było przypadkiem. Poza tym mimo brzydkiej gry, dzieciaków bronił wynik.
Z tą solidnością zawodników też można dyskutować. Wystarczy uświadomić sobie, ile bramek tracimy na własne życzenie przez niewytłumaczalne, proste błędy albo ile czerwonych kartek złapaliśmy.
Skład jest minimum na 4 miejsce. Problemem jest taktyka która ogranicza potencjał piłkarzy i trener z drugiej ligi który zniszczył nawet Palmera. Pisałem to pod inna wiadomością, ale powtórzę:
Pierwszy sezon Palmer'a regularnie grającego czyli sezon 23/24 z Pochettino na ławce:
Gol lub asysta co 79 minut.
Pierwszy sezon za Maresci:
Gol lub asysta co 133 minuty.
W tym sezonie za Maresci:
Gol lub asysta co 168 minut.
Zobacz jak grali ostatnie 15 meczów w lidze za Pochettino. Zobacz skróty jakie sytuacje miał Jakcson, praktycznie co drugi mecz marnował sam na sam z bramkarzem, a teraz jakie sytuacje mają napastnicy?
Wszyscy grają poniżej potencjału.
Dwa lata temu grający piłkarze:
Petrovic Cucurella Gusto Disasi Silva(38 lat) Caicedo Gallagher Fenrandez Sterling Palmer Jackson
W tym sezonie:
Sanchez Cucurella James Chalobah Fofana Caicedo Fernandez Palmer Garnacho Neto Joao Pedro
Który skład miał większy potencjał?
Sanchez gra bardzo dobrze w tym sezonie lepszy od Petrovica
Cucurella lepszy niż dwa lata temu
James lepszy od Gusto, wtedy miał prawie cały sezon kontuzje
Chalobah lepszy od Disasiego
Fofana w formie jest lepszy od 38 letniego Silvy, Silva już był za wolny i zdarzały mu się błędy
Caicedo lepszy niż dwa lata temu
Fernandez lepszy niż dwa lata temu
Gallagher grał w środku, a teraz Palmer na tej pozycji, wiadomo Palmer lepszy
Sterling i Garnacho podobny poziom
Palmer wtedy na skrzydle lepszy od Neto
Joao Pedro i Jackson podobny poziom, ale co Jackson marnował za sytuacje notorycznie to stawiam wyżej Joao Pedro.
Cały skład lepszy niż za Pochettino, a wtedy jakoś potrafili grać, ostatnie 15 meczów 9 zwycięstw, 5 remisów, 1 porażka.
I to był sezon w którym była całkowita przebudowa składu i ogrom kontuzji.
Wiem że wielu już zapomniało co się działo przed przyjściem Pochettino.
Dla przypomnienia Chelsea skończyła sezon na 12 miejscu.
Odeszli między innymi:
Havertz Mount Kovacic Koulibaly Pulisic Loftus-Cheek Mendy Ampadu Hudson-Odoi Kante Aubameyang Azpilicueta Ziyech Bakayoko
Przyszli:
Caicedo Lavia Nkunku Palmer Disasi Jackson Ugochukwu Sanchez Petrovic
Jak to nie jest całkowita przebudowa zespołu to nie wiem co.
I z takiego bagna startował Pochettino, mimo mnóstwa kontuzji potrafił stworzyć zespół mając gorszych piłkarzy i w ostatnie 15 meczów przegrać tylko 1, wygrywając 9. Dochodząc do finału pucharu ligi angielskiej i półfinału pucharu Anglii.
I chcecie mi powiedzieć, że młode talenty które wtedy potrafiły grać tak dobrze, teraz się pogorszyły i nie jest to wina trenera? Młode talenty bez doświadczenia w premierleague, Palmer przed przyjściem do Chelsea miał rozegrane 28 minut w lidze w całym swoim piłkarskim życiu, bez zgrania bo to był ich pierwszy wspólny sezon. Jak ktoś myśli, że za zbudowanie tej drużyny odpowiada Maresca, a nie Pochettiono to mnie śmiech ogarnia. Zmarnowane półtora roku, a drużyna jest gorsza niż w ostatnie 15-20 meczów Pochettino który powtarzam przebudowywał skład i miał mnóstwo kontuzji i do tego piłkarze 2 lata mniej doświadczeni niż są teraz.
Nie byłem zwolennikiem zatrudniania Mareski, ale to nie on był największym problemem. Tutaj problemem jest sposób zarządzania klubem jako całością. Innymi słowy, najlepiej by było, gdyby zarząd i właściciele zwolnili samych siebie. Nie oszukujmy się, od chwili zmiany właściciela, mamy w Chelsea syf, jakiego świat nie widział. Nie chcę wchodzić w rejon teorii spiskowych, ale to wygląda na pralnię brudnego szmalu. Serio, oni wierzą w to, że co roku będziemy hurtem sprowadzać dzieciaków, może co piąty z nich odpali i w tym tempie za parę lat staniemy się klubem światowej czołówki? Ja nie wierzę, że można być aż tak głupim.
Też zacząłem podjerzewać, że to wszystko po to, żeby wyprać hajs
Top four Podcast proszę na YouTube sobie posłuchać o Maresce,40 min warto, bardzo warto.
Posłuchalem i gadaja spoko oprócz jednego gostka co uważa, że przychodzą co raz lepsi piłkarze.
Dla mnie na ten moment najlepsze materiały robi Benson, polecam
właśnie zacząłem oglądać i pierwszą bzdurę usłyszałem że mamy wąską kadrę.
Czas najwyższy, bo to co się wyprawiało to była to patologia w tym klubie niebieskim.
Czyli to co wyprawiają właściciele oraz chujowi dyrektorzy odpowiedzialni za transfery to już nie jest patologia?
Kupno Fofany, który został zbudowany ze szkła, za ponad 80 mln to nie patologia? ;)
A to tylko jeden z dziesiątków przykładów patologi po przyjściu amerykańców.
Pie****ony cyrk je****go zarządu, zwolnienie Guardioli V2 było najgorsze co mogło teraz być, mecz z City w dupe i 2 kolejne w PL i spadamy na 10 miejsce, Puchar Angli z srenalem przejebany 2x tak samo bedzie, brawo je**ni Jankesi Amerykańscy fra**rzy niech ktoś inny ten klub wykupi bo jak kiedys bede w Angli to ich znajde i im wpi****le
No teraz bo nie zostawił im wyboru. Przecież nawet na konferencję po meczowa nie wyszedl. Chcial mieć większy wpływ na projekt a właściciele dalej pacynke na krótkich sznurkach to sie wszystko rozlazło i pierdolneło.
Z tego co sie czyta o roli trenera w klubie to ma on u nas ograniczone możliwości i to bardzo, a musi byc twarzą tego wszystkiego i zbierać nieraz krytykę za nie swoje decyzje. Ale racja nasz zarząd zrobił sobie cyrk w Londynie i szuka uśmiechniętego klauna trenera.
Obstawiam, że wytarczyłby by kupili dobrego stopera na teraz i nie byłoby problemu ;)
Bardzo chciałbym Unia Emery. Świetny fachowiec. Opiera swoją taktykę na solidnej defensywie czyli pod tym kątem świetnie pasuję do tożsamości Chelsea. Jednocześnie ma dryg i wizję do gry ofensywnej. Niestety opcja z nim byłaby możliwa pewnie dopiero latem. Ja bym z nim rozmawiał po cichu a teraz dać dokończyć sezon jakiemuś gościowi typu Fabs, Terry, Rosenior. Może ktoś jeszcze się znajdzie ale obecnie to trudne.
Emery ma łeb na karku i na pewno nie zechce się pchać w takie bagno. Poza tym jego Aston Villa jest obecnie lepsza od Chelsea. Smutne, ale prawdziwe.
Emery nigdy tu nie przyjdzie a sami zarządzający klubem też raczej zainteresowani nim nie będą. Ich interesuje pionek na stanowisku trenera ktory nie ma nic do gadania. Maresca kolejnym trenerem z którym się pożegnali myślałem że teraz już każdy przejrzy na oczy ale jak widać nie. Za BlueCo żadnego trenera z topu tu nie zobaczymy, trzeba się z tym pogodzić. Koniec i kropka. Średniacy albo ewentualnie jakieś młode wynalazki trenerskie które będą się słuchać zarządu.
Jeżeli Liam Rosenior zostanie trenerem ( a wszystko na to wskazuje) to Chelsea będzie takim solidnym średniakiem. Będzie się plasować w granicach 5-8 miejsce w PL. Na pewno Rosenior jest lepszy od 2 poprzednich wuefistów Pottera i Makabreski
Mój typ którzy menadżerowie byliby najlepsi dla Chelsea:
1. Emery - raczej nie do wyciągnięcia.
2. Iraola lub Glasner nie wiem którego wolałbym bardziej chyba ze względu na styl gry Iraola.
Tak pół na pół jestem przekonany do
3. De Zerbi, słaby drugi sezon w Brighton, ale dobrze sobie radzi w Marsylii.
4. Mckenna elastyczny taktycznie, doświadczenie w premierleague (Kompany też spadł z ligi, a w Bayernie daje radę).
5. Xavi nie przepadam za nim, ale jednak wyniki w Barceonie miał nie najgorsze.
6. Marco Silva niby dobry menadżer jak na możliwości Fulham, ale czy nadaje się do Chelsea...
Reszta wynalazków bez dużego doświadczenia w poważnej piłce dla mnie jest niewybieralna czyli Fabregas, Lampard (doświadczenia więcej niż umiejętności), Terry (totalna niewiadoma co potrafi), Farioli.
Najgorsza opcja to Rosenior to będzie "geniusz" na miarę Maresci, już lepiej byłoby dać szansę Terry'emu na dokończenie sezonu.
zapomniałem dodać: inni managerowie ( i to nawet nie ci z tej najwyższej półki ) widząc jak pracuje się z tymi frajerami z ameryki nie będą się bić o te robotę. już ostatnio nam odmawiali, teraz nawet taki glasner by nam odmówił. dlatego dla nich jedynym wyborem jest m.in taki pan rosenior :) jest pod ręką, pracuje dla ich drugiego klubu i to on zostanie nowym wuefis- tzn trenerem Chelsea. także jak ktoś się nastawia na chociażby takiego pana z fc porto to może to wsadzić między bajki.
widze w komentarzach że nastroje w miare pozytywne. zazdroszcze. jeszcze jakby w grę wchodziłby jakiś nowy trener z jajami albo z doświadczeniem, sukcesami to bym rozumiał, ale z szanownym blueco za sterami takie coś absolutnie nie wchodzi w grę, zmiany polityki nie będzie i czeka nas kolejny super utalentowany młody kołcz druga wersja pottera czyli pan rosenior, który zapewne podzieli los grahama i wyleci prędzej czy później i to nie potencjalny konflikt z podwładnymi tylko za wyniki a raczej ich brak. mid trener z ligue 1 z zerowymi sukcesami ( enzo jak przychodził to chociaż miał na koncie sukcesy z pracy w city i wygrał championship ) kandydatem do przejęcia Chelsea tylko dlatego że prowadzi ich drugi klub, oficjalnie nasz klub jest skonczony pod rządami tych idiotów.
Tak jak pisałem przed meczem, stracone punkty z Bournemouth oznaczać będą odejście Maresci. Tak się też stało. Koniec żenady. Wydane setki milionów, a pudło odjechało nam z piskiem i walczymy o LM.
Zdobyte puchary w trzecioplanowych rozgrywkach to już przeszłość, a liczy się przyszłość. Nikt przecież nie chce, żeby wrócił do nas Mou albo Roberto di Matteo.
Czy nowy trener zdoła uratować sezon w PL? Nie wiem, raczej już nie. Na pewno da nowy impuls, który pomoże w grze na frontach, gdzie jeszcze walczymy o trofea. Od początku grudnia widać było konflikt na linii trener - drużyna. Żaden z piłkarzy nie cieszył się ze zdobytej bramki ze swoim trenerem, nikt nie podbiegał do linii, zespół trenerski sam schodził do szatni po skończonym meczu. Było źle i nie zanosiło się na poprawę. Przyczyny nie są ważne, bo wraz z odejściem ustaną.
Kto będzie nowym coachem? Zobaczymy. Mam nadzieję, że nada momentum "projektowi Chelsea" i pchnie go na nowe tory. Potrzebujemy tego, bo widać było marazm i niebezpiecznie dryfowaliśmy w kierunku dolnej połówki tabeli.
Mamy pewne deficyty w obsadzie pozycji, które są już czytelne dla wszystkich. Załatanie ich to zadanie dla zarządu, 4 pozycje wymagają praktycznie natychmiastowej interwencji - bramkarz SOL, topór, napastnik. W styczniu to się zapewne nie uda, ale próbować trzeba. W lato Mistrzostwa, a po nich cały rynek zazwyczaj ulega przeformatowaniu.
KTBFFH
KTBFFH
Ciekawe jak szybko ktoś przyjdzie
Ludzie czy to jest na serio taka sztuka znaleźć chłopa który ma na tyle poukładane w głowie, że mając nieograniczony budżet zrobi drużynę która realnie walczy o Mistrzostwo w perspektywie 2-3 sezonów? Nie ma pomysłów? To już podaję: Xavi Hernandez, mówi wam to coś? Argumenty? Proszę:
1. Nazwisko - oczywiście, że obecnie to ma znaczenie zwłaszcza w szatni i to jednak jest trochę inna półka niż Enzo.
2. Sukcesy i ich głód- szaleństwa nie ma ale na szaleństwo nikt chyba nie liczy, gość ma też coś do udowodnienia.
3. Doświadczenie - 3,5 roku w Barcelonie plus 2 lata w katarze to są konkretne liczby w odróżnieniu od śmiesznych 53 meczy na poziomie Championship.
4. Umiejętność wprowadzania młodzieży - bo nikt nie zarzuci Xaviemu, że mu tyłek ratowali rutyniarze, Yamal, Pedri Cubarsi, Fermin to są chłopcy którzy wyszli na wielką scenę m.in. dzięki Hernendezowi.
5. Rodowód- sam fakt jak dobrze na stanowisku trenerów radzą sobie Hiszpanie powinien zmuszać to kierowania uwagi w ich stronę. Tu nawet nie ma czasu wymieniać wszystkich nazwisk wystarczą trzy: Guardiola, Arterta, Emery.
6. Bez pracy.
Ale to klub włada tym nieograniczonym budżetem, a nie trener, więc nie ma znaczenia kto przyjdzie bo to nie on będzie składał kadrę. Maresca powiedział przed sezonem że potrzebuje ŚO na ten sezon i co usłyszał od klubu? "Nie, nie potrzebujesz, masz grać tym co masz".
Po drugie co nam po tym nieograniczonym budżecie skoro klub nie kupił ani jednego sprawdzonego zawodnika. Kupują piłkarskie przedszkole z całego świata. Część zawodników może wypalić jak Palmer czy Estêvão ale taką polityką transferową nie doprowadzi się do oczekiwanych sukcesów.
Xavi? Przecież to była porażka w Barcelonie, kibice mieli go dosyć. Owszem ma nazwisko ale piłkarskie, a nie trenerskie. Równie dobrze można ściągnąć Lamparda czy Gerrarda. A stawiał na młodzież bo klub nie miał pieniędzy na transfery, więc grał tym co miał i część zawodników odpaliła. A taki Yamal na pewno u każdego trenera dostałby szansę.
@CFCrules Chłopie co ty gadasz:
1. To była tylko propozycja
2. Menadżerowie stale narzekają na braki kadrowe (z tego co kojarzę to akurat WYJĄTKOWO Mareska od początku chwalił kadrę, więc nie wiem skąd info że chciał obrońcę)
3. Skoro według ciebie Neto, J.Pedro, Garnacho czy nawet Delap nie są "sprawdzeni" to nie wiem jakich transferów oczekujesz. Rozumiem, że MŚ Fernandez ME Cucurella i Caicedo to są ogryzki? Badiashile u Pocha wyglądał poprawnie o Gusto nawet nie wspomnę bo przez chwilę można było zapomnieć wtedy że James ma kontuzję.
4. Trzeba zwyczajnie znać się na swojej pracy i wykorzystywać potencjał jaki się ma. No bo chyba nie powiesz mi że te "nonamy" z Bournemouth czy Leeds to są grajki na poziomie 100mln jak ci nasi.
5. Sunderland też jakoś gra przedszkolem i są PUNKT za nami, pewnie fart nie?
6. Fajnie się pisze po blisko 3 latach o Yamalu że "każdy by mu dał szansę". No to teraz pokaż mi jedną różnicę między tym Yamalem a Estevao?
7. Z chęcią posłucham twoich propozycji na nowego trenera, bo negować i wykluczać to można absolutnie wszystko i zawsze więc GG.
1. Wiem, że była to propozycja, ale mi się ona nie podoba i napisałem dlaczego.
2. Akurat po kontuzji Colwilla głośno było o tym że Maresca chce nowego ŚO bo był on ważny dla jego taktyki.
3. Garnacho sprawdzony w Man Utd, owszem. Co było o nim wiadomo? Że to piłkarz momentów, bardzo nierówny, kojarzący się z niewykorzystanymi sytuacjami i podejmowaniem złych decyzji w kluczowych momentach. Na razie to samo pokazuje u nas. Delap sprawdzony? Gdzie? 1 sezon w PL, 12 goli dla spadkowicza. To naprawdę są nasze obecne standardy? I ja nawet nie mówię że to byłyby złe transfery. One byłyby ok, gdyby Ci zawodnicy byli uzupełnieniem kadry, gdybyśmy na ich pozycję mieli już klasowych zawodników, a oni byliby rotacją, a w razie odpalenia formy wskoczyliby do składu i zostali na dłużej. Ale oni byli sprowadzeni aby stanowić o naszej sile ofensywnej tu i teraz. Tu czyli w lidze i LM. Czy to są piłkarze gotowi na to?
6. Nie bardzo rozumiem o co chodzi z porównaniem Yamala z Estêvão.
7. No właśnie chodzi mi o to że nie chcę żadnego nowego trenera. Chciałem żeby został Maresca.
@CFCrules
2. Wymówka i tyle. Colwill był dobry ale znam kilku (Grawpolo) którzy by go sprzedawali w pierwszej kolejności. Teoretycznie środek obrony mamy ekstremalnie obstawiony i dobry trener powinien umieć z tego szyć, dlaczego Hato nie dostaje więcej szans dlaczego Badiashile tak zjechał z formą? Poza tym jednym przypadkiem Mareska wręcz rozpływał się w wywiadach jaką ma super grupę piłkarzy.
3. To może z drugiej strony. Czy my się jakoś osłabiliśmy przed sezonem? No właśnie a gramy jakby to był rok 2019 gdzie musieliśmy korzystać z faktycznie niesprawdzonych zawodników.
6. Dlaczego jeden może grać od dechy do dechy a drugi gra tylko "ogony"? Moim zdaniem w umiejętnościach nie ma żadnej różnicy, a nawet zaryzykuję stwierdzeniem, że Brazylijczyk ma wyższy sufit.
7. Czasu już nie cofniesz, więc jeśli krytykujesz czyjąś opinię to mieć realną kontrpropozycję, bo inaczej wychodzisz na marudę.
Najlepszy transfer w sezonie. Brawo zarząd!
No w końcu. Szkoda że nie w wakacje zeszłego roku.
Po zdobyciu pucharu? No nieźle
A jakie to ma znaczenie.
Ani liga konfitury. Ani kmś nie jest wyznacznikiem jaką jest się drużyną.
Nie wyobrażasz sobie chyba zwolnienia trenera po zdeklasowaniu najlepszej drużyny sezonu w Europie. Bo trudno sobie wyobrazić, który właściciel by się na coś tak idiotycznego pokusił.
Najlepiej żeby Potter wrócił, co nie?
Najlepiej żeby Potter wrócił, co nie?
Moim zdaniem jeśli ma to być trener, taki jak dotychczas, który będzie siedział cicho i nic nie chciał od właścicieli to mogą sobie nawet wylosować bo to bez różnicy kto przyjdzie - wynik będzie ten sam. Natomiast jeśli Ci amerykańscy idioci chcą coś wygrywać to trzeba porzucić dotychczasową politykę, zatrudnić czasem jakiegoś piłkarza co coś gra, a nie jest 17 letnim niby talentem z Peru, Boliwii czy innej Gujany i może za 5 lat będzie dobry a może nie no i zatrudnić Glasnera (nawet w pakiecie z Guehim) i się go słuchać, nawet jeśli trzebaby na niego czekać do lata.
Pomijam oczywiście najprostszą i najkrótszą drogę do sukcesów czyli odejście z Chelsea wszystkich amerykanów.
A ja panowie powiem przewrotnie dajmy popracować nowemu spokojnie. Zobaczcie jedna rzecz przy Maresce zawodnicy raczej się nie odbudowywali z małymi wyjątkami a bardziej zwijali. Pozatym od kilku kolejek widać było że klub ma w ogromnym poważaniu a z niewolnika nie ma pracownika. W obecnej sytuacji współpraca z Mareska byłaby bezsensowna. Być może Mareska uwierzył w angaz w City
Niestety, ale z obecnym zarządem daleko nie zajedziemy. Przejęli topowy klub, który przez lata utrzymywał się na szczycie i zgodnie z zapowiedziami dążą do tego żeby zrobić z nas ligowego i europejskiego średniaka. No bo przecież mówili że dla nich wzorem są Lipsk i Brighton.
Żaden topowy trener tu nie przyjdzie, co więcej klub nawet takiego nie będzie szukał, bo oni chcą zatrudnić popychadło, które będzie siedzieć cichutko jak myszka. Trenera, który nie będzie prosił o transfery, trenera który będzie udostępniał szatnie właścicielom po każdym meczu itp.
Najpierw był Tuchel, bo to nie jest gość który da sobie w kaszę dmuchać, więc szybciutko się go pozbyli. Potter był marionetką, ale był tak słaby że chcąc nie chcąc musieli się go pozbyć. Pochettino po sezonie też podziękował, bo w takich warunkach szanujący się trener nie będzie pracował. Nagelsmann i Enrique podziękowali już w trakcie rozmowy o pracę. Maresca też już miał dosyć, bo przecież wszyscy wiemy że to nie wyniki były powodem rozstania. Tylko u Pottera tak było. Teraz trzeba szukać kolejnego pionka.
Jak tak dalej pójdzie to już nie tylko trenerzy ale i topowi zawodnicy nie będą chcieli tu przychodzić. Raz że dostaną tu dobrej kasy to jeszcze sam "projekt" będzie odstręczał. Kiedyś mogliśmy wygrać rywalizację o rozchwytywanego zawodnika z każdym klubem. Teraz jak piłkarz będzie miał do wyboru City, Live, Arsenal czy nawet Man Utd albo topowy klub z zagranicy to pójdzie tam.
Ciekawe kiedy na poważnie skończy się cierpliwość fanów i będą żądać wykopania tego śmiesznego zarządu.
Dodam jeszcze że dla Maresci odejście z Chelsea w takich warunkach nie będzie niczym złym bo on bez żadnego problemu znajdzie zatrudnienie w silnym klubie. Już mówi się że City może go chcieć na zastępstwo Guardioli, a jak nie to większość włoskich klubów łącznie z czołówką na pewno chętnie go przygarnie. I życzę mu powodzenia.
Też tak to widzę i nie rozumiem zadowolenia z odjeścia Maresci. Nikt lepszy nie przyjdzie, plus jego zwolnienie ostatecznie potwierdziło, że klub nie ma ambicji o walkę o najwyższe piłkarskie szczyty.
Maresca moża lubić bądź nie. Gościu popełniał błędy jednak po latach totalnego rozpierdolu dał nam 2 z 2 triumfów oraz grę w PM.
Jeśli zarząd narzuca trenerowi rotację, żeby podtrzymywać wartość zawodników oraz nie zamierza kupować brakujacych ogniw to nic nie ugramy...
Masz rację ale to są pieniądze właściciele Chelsea nie są debilami i aby dobrze sprzedać zawodnikow muszą im zrobić wystawę a gdzie jak niegrajac w LM lub o majstra w naszej lidze. Oni nasz klub traktują jak inwestycje a o nia trzeba zadbac
Jak się czyta trenerów którzy mają tutaj trafić to aż smutno się robi na myśl że w tym klubie nic się nie zmieni
Ale cyrk XD
Joachim Lowa..Wolnym trenerem jest.4-2-3-1, potrafił płynnie przechodzić do 3-4-3, szczególnie w ofensywie, używając bocznych obrońców (jak Lahm, Höwedes) wysoko, a środkowych obrońców do kreowania gry.
Wysoki Pressing i Szybkie Przejście: Po stracie piłki zespół natychmiast próbował ją odzyskać, stosując intensywny pressing (gegenpressing).
Kontrola Piłki i Budowanie Gry: Skupiał się na cierpliwym budowaniu akcji od obrony, z wykorzystaniem krótkich podań i kreatywności środkowych pomocników (Kroos, Schweinsteiger).
Wszechstronność Zawodników: Wymagał od graczy zdolności do gry na różnych pozycjach i rozumienia taktyki, co było widoczne np. w zmianie roli Philippa Lahma.
Rola „Fałszywej Dziewiątki” (w 2014): W 2014 roku Thomas Müller często pełnił tę rolę, co dawało przewagę liczebną w środku pola i dezorientowało obronę przeciwnika, zanim w pełni wdrożono role takie jak Mario Götze.
Skopiowałem z google:)Co wy na to?
Nie widzę żeby się cofać do poprzedniej epoki trenerów, tu potrzeba kogoś kto osiąga wyniki ponad stan możliwości jego zespołu.
Mógłbym brać nawet pod uwagę Emery'ego chociaż wiem ze są tu głosy przeciwne.
Nie przyjdzie nikt znany i z wyrobioną marką.
Ma przyjść młody, noname, żeby słuchał się zarządu.
Jesteśmy pośmiewiskiem!!!
Benson pokazał zajebiste podsumowanie zakupionych zawodników za gruby hajs, z których nikt nigdy zagra dla nas, po są za słabi.
Strategia kupowania młodych obiecujący, żeby na nich w przyszłości zarobić.
Nie strategia kupowania brakujących ogniw.
Dlatego uważam, że powoli będzoemy żegnali naszych najlepszych, którzy będą chcieli walczyć o najwyższe cele.
Maresca miał wady ale mnie przekonał do siebie wygranymi trofeami, gdzie nawet nie było na nie cienia szans, w szczególności KMŚ.
Jakie konkretnie trofea wygrał Maresca?
Klubowe mistrzostwa świata które odbywały się pomiędzy sezonami więc były praktycznie meczami towarzyskimi bo żaden klub nie przygotowywał formy pod te rozgrywki, nic dziwnego jak liga skończyła się pod koniec maja, a zaczynała w połowie sierpnia, kiedy kmś były w czerwcu i lipcu. Ile meczów Chelsea rozegrała przed kmś żeby się przygotować taktycznie i fizycznie? ZERO. Te rozgrywki to była losowa forma w ramach gier pół-towarzyskich.
Czy może ligę konferencji masz na myśli, puchary które nikt nie traktuje poważnie i nawet Chelsea tam grała rezerwami, zaliczając wpadkę z LEGIĄ WARSZAWA. Wstyd na cały świat.
Pozostałe puchary? W pucharze ligi angielskiej odpadł w 4 rundzie z Newcastle, w pucharze Anglii też w 4 rundzie odpadł, z Brighton.
Rok wcześniej Pochettino w pucharze ligi angielskiej doszedł do finału, a w pucharze Anglii do półfinału z Man City, oba mecze przegrał 0-1. I to słabszym składem z mnóstwem kontuzji i będąc w sezonie który polegał na przebudowie zespołu.
W tym sezonie w lidze mistrzów zdążył już przegrać z Bayernem i Atalantą, zremisować z Karabachem i fartem wygrać z Benficą bo spokojnie Benfica mogła ten mecz wygrać.
Nawet w lidze w tym sezonie na 19 meczów tylko w 8 Chelsea miała większe xG. Taktyka polegająca na 70% posiadaniu piłki i wrzutkach w pole karne to się może udać w Bayernie czy Man City , ale nie Chelsea. Tutaj nie ma i nie będzie najlepszych piłkarzy na każdej pozycji. Trzeba dostosować taktykę pod piłkarzy, a nie na odwrót, tym bardziej że nie ma współpracy w temacie transferów na linii trener dyrektorzy sportowi.
Oczywiście, że Maurycy był lepszym trenerem. W końcówce sezonu łapaliśmy momentum i wydawało się, że w nowym sezonie będzie OK. Niestety musieliśmy się rozstać. Nie poszło o o sprzedaż Gallaghera, a o angaż dla jego brata. Szkoda.
KTBFFH
To teraz czekamy na trenera ze Strasburga albo Porto bo po żadnego trenera z topu mają nie ruszać. Jest jeszcze McKenna z ipswich i to sa moje przewidywania znając naszych właścicieli. Osobiście próbowałabym z Glasnerem bo to wg mnie najlepsza z realnych obecnie możliwości na rynku opcja.
Ponoć Glasner nie jest brany pod uwagę... Decyzja o zwolnieniu Mareski nie ma słabych stron. Jednak boje się kolejnych wynalazków.
Ma pełno słabych stron, ponieważ:
1. Klub nie ma strategii wygrywania,
2. Nie ma stabilności w budowaniu składu,
3. Nie ma uzupełniania składu brakujacymi ogniwami,
4. Chujowi dyrektorzy sportowi, którzy podjęli fatalne decyzje kadrowe, są bezkarni.
5. Przyjdzie trener, który zaakceptuje strategię właścicieli, która brzmi kupiwać w chuj młodych piłkarzy, może któryś odpali, resztę się jakoś sprzeda.
Jest kilku trenerów bez pracy ale czy możemy liczyć na trenera doświadczonego raczej nie bo u nas zarząd o wszystkim decyduje . Jest Gareth Southgate
Boże tylko nie Southgate to juz kepiej tego Roseniora z francuskiej Chelsea
Pewnie przyjdzie na szybko trener z Francji i ciekawe jakim zagra ustawieniem . Potrafił grać z 5 obrońców ale wtedy może nie być miejsca dla skrzydłowych a ustawienie 4-3-3 może być trudne bo nie mamy wielu pomocników a cofanie tam Palmera też może być złym rozwiązaniem. A wy jakie optymalne widzicie ustawienie dla zespołu ?
Dla mnie 3-4-3. Nie ma w tym zespole duetu obrońców na podbój czegokolwiek, więc przejście na 3 ŚO. James i Cucurella na wahadłach. Nie ma sensownych skrzydłowych, więc mała strata. Palmer i Estevao mogą z powodzeniem grać bliżej środka. Nie jestem trenerem, ale widzę sens w tej formacji.
Jednak nie widzę sensu w samej osobie Roseniora.
Spodziewałem się i popieram. Od jakiegoś czasu się na to zanosiło. Cały ten sezon jest byle jaki lub słaby z wyjątkiem meczu z Barceloną. Nie ma stabilizacji. Nie widać progresu. Cały czas te same problemy i brak pomysłu na ich rozwiązanie. To musiało się tak skończyć. Patrząc na potencjał naszej kadry to nasza gra i wyniki powinny wyglądać lepiej.
Przyznam że się totalnie nie spodziewałem, jestem ciekaw jakiego innego geniusza znajdą. Pomimo mojej niechęci do niego nie uważam to za dobre rozwiązanie. Dalej wyłożą worek pieniędzy na kolejną gwiazdę trenerską bez przyszłości z taka drużyną. Jedno co mnie mocno denerwowało to słaby rozwój piłkarzy lub co gorsza fatalna polityka transferowa a trener w Chelsea to ciągle jedzie na karuzeli aż się w końcu wykolei.
Osobiście się nie spodziewałem. Macie jakis typ osoby która jest wolna albo do wyciągnięcia, żeby przyszła do nas?
Czyli teraz wuefista ze Strasbourga …
Oby nie...
Nareszcie!!!! Oby przyszedl ktos kto bedzie gral ofensywnie, bedzie wystawial zawodnikow na swoich pozycjach, nie bedzie przeprowadzal bezsensowmych zmian i co nakwazniejsze... bedzie mowil jak jest a nie glaskal pilkarzy po fatalnej grze.
4-3-3 mamy skład żeby grać bardzo skutecznie w obronie,i ataku,a kto przyjdzie w obecnym momencie to ciężko jednoznacznie ocenić, sezon może do końca być niepewny,kto przyjdzie to i tak musi z miejsca wejść do drużyny.
Świetna decyzja. Piach gramy od zeszłego roku. Negatywną ocenę przykryło kilka dobrych meczy i dwa puchary.
super, to teraz Rosenior i albo walka o top4 albo skończymy sezon jak pare lat temu na 12 miejscu xD Winstanley, Stewart i Eghbali to klauny.
Nie ma to jak wesołe rozpoczęcie nowego roku:) w niebieskim cyrku bez zmian.
Panowie nie ma co płakać z tym trenerem nic byśmy nie osiągnęli. Konflikt z zarządem konflikt z piłkarzami. Umarł krol niech żyje nowy krol