Fot. Atresmedia

Florentino Pérez: Robimy Superligę, żeby ratować futbol. Ten sport umiera na naszych oczach

Autor: Jakub Karpiński Dodano: 20.04.2021 01:56 / Ostatnia aktualizacja: 21.04.2021 01:00

W nocy z poniedziałku na wtorek prezes Superligi i Realu Madryt Florentino Pérez był gościem Josepa Pedrerola w programie "El Chiringuito" w telewizji MEGA. Hiszpan opowiadał o projekcie, który ma zrewolucjonizować futbol. Jednym z 12 klubów-założycieli tych rozgrywek jest Chelsea.

 

Poniżej prezentujemy najciekawsze wypowiedzi 74-letniego Hiszpana, w których próbował argumentować słuszność utworzenia nowych, elitarnych rozgrywek i odpowiedzieć na obawy, jakie ten pomysł zrodził wśród ogólnoświatowej społeczności piłkarskiej.

 

– Wiedzieliśmy, że coś trzeba zrobić, ale pandemia zmusiła nas, żeby zrobić to niezwłocznie.

 

– To nieprawda, że Superliga będzie zamknięta. Każdy kto będzie się wyróżniał w rozgrywkach będzie mógł do tej ligi wejść. Nigdy nie myśleliśmy o zamkniętych rozgrywkach. Takie kluby jak Napoli i Roma będą miały szanse by znaleźć się w rozgrywkach w jednej albo w innej edycji. Te 15 klubów-założycieli to drużyny które generują największe zainteresowanie. Zaczniemy, a potem zobaczymy.

 

– Kiedy mówię, że chcę uratować futbol, to mam na myśli uratowanie wszystkich. To nie jest tak, że ja jestem właścicielem Realu Madryt i chcę go ratować. Jego właścicielem są socios.

 

O groźbach prezydenta UEFA Aleksandra Čeferina: – No i dobrze, niech będzie. UEFA to monopol. Trzeba było pracować bardziej przejrzyście. My tylko wypuściliśmy komunikat w którym opisaliśmy co naszym zdaniem jest najlepsze dla futbolu i powiedzieliśmy, że chcemy rozmawiać z UEFĄ.

 

– Nikt nie zostanie wyrzucony z Ligi Mistrzów ani z lig narodowych. Zapewniam. Nikt nas nie wyrzuci z Ligi Mistrzów, bo po naszej stronie jest prawo. Nie będę wchodził w detale, ale to niemożliwe.

 

– Ton UEFA jest nieakceptowalny. Mówimy o czymś bardzo ważnym. Mówimy o futbolu. Futbol ma cztery miliardy kibiców na świecie. O tym trzeba rozmawiać. Niektórzy myślą że te instytucję są ich, a tak nie jest. Nie są ich własnością.

 

– LaLiga nie traci na wartości. Lubisz koszykówkę? W weekendy gramy w Liga ACB (hiszpańska ekstraklasa koszykarska – przyp. red.), a w tygodniu gramy w Eurolidze. I jaki jest problem?

 

– Mamy 12 zespołów z którymi chcieliśmy razem zacząć te rozgrywki. Nie wiem czy PSG się przyłączy, na razie ich nie zaprosiliśmy.

 

– Mówicie że ligi narodowe umrą? Głupota. Ligi krajowe to fundament piłki nożnej, są najważniejsze.

 

– Dostałem cztery lata nowej kadencji i musiałem pomyśleć co mogę zrobić. To jest jedna z rzeczy, które chce zrobić. Umieramy. Umieramy wszyscy razem. Najwięksi, średni, najmniejsi – cały futbol.

 

– Ci którzy powinni mieć głos to kibice. Jest ich cztery miliardy. Oni chcą jak najlepszych rozgrywek, jak najbardziej konkurencyjnych, i żeby to obowiązywało na wszystkich poziomach. Prawdziwy futbol wróci. Jak Bóg da, niedługo znów będzie normalnie.

 

– Walczymy o przyszłość futbolu. Są ludzie, którzy nie chcą walczyć z nami, bo nie chcą stracić swoich przywilejów. Niestety, są to osoby nieodpowiedzialne.

 

– Piłkarze się niczego nie boją i o nic nas nie pytali. Nie mają się o co obawiać.

 

– Mamy za dużo meczów. Jest za dużo rozgrywek. Są rozgrywki, których ludzie nawet nie znają nazwy. Są bezużyteczne.

 

Pytanie Paco Garcíi Caridad: "Co powiedzieć kibicom Osasuny, Eibaru czy Las Palmas, które stracą mnóstwo na waszym odizolowaniu się? Jak ich przekonać że Superliga jest dobra?"

Odpowiedź Péreza: – Bo to od sukcesu futbolu jako całości zależy ich przeżycie.

 

– Wiem ile zarabia LeBron James, bo się to publikuje. A nie wiem ile zarabia prezydent UEFA. Wierzę w to, że ten przemysł może być transparentny. Czemu moja pensja jest publiczna i widnieje na Narodowej Komisji Papierów Wartościowych, a ich nie?

 

– Mówią że będziemy oglądać mecze codziennie. Nie, będziemy mieli raz w tygodniu mecze drużyn, które interesują cztery miliardy ludzi na świecie. Największe drużyny generują środki, a potem dystrybuują je między innych. Ale najpierw musimy te pieniądze zarobić.

 

– Chcemy zacząć jak najszybciej. Mamy nadzieję, że już w sierpniu, zrobimy wszystko by tak się stało. Chcemy dogadać się z UEFA, będziemy rozmawiać też z FIFA i z wszystkimi zaangażowanymi.

 

– Młodzież gra w gry wideo i nie chce oglądać całych meczów. Jeśli młodzież traci zainteresowanie futbolem, to może będzie trzeba skrócić mecze?

Author: jkarpinski

Źródło: "El Chiringuito", MEGA

Aby móc dodać komentarz musisz się zalogować lub zarejestrować, jeśli wciąż nie posiadasz u nas konta.

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 16:41

Owen_krk
Wszyscy na tym stracą.
Nie bronie Uefy, twierdzę że robią to co im pozostało. Albo się nie ugną i ocalą skórę na jakiś czas, albo będą skończeni.
Finansowo stracą w obu przypadkach, a jedynie obecny porządek zapewni im ład.
Myślisz, że w przypadku wywalenia wszsytko pozostanie tak jak jest? Przecież część piłkarzy odejdzie, bo będzie wolała reprezentację, niż kiszenie się w tej "elicie". Prawa transmisyjne, kontrakty sponsorskie i zawodnicze. Taka liga ma sens w jednym przypadku, gdy będzie działać jak obecnie eliminacje i mistrzostwa świata/europy. Takie klubowe mistrzostwa świata. Ale to trzeba usiąść, ustalić kiedy, jak itd.

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 15:43

SuperLiga zaklada 20 zespolow to raz. Dwa nie wywala z lig krajowych zespolow, ktore generuja najwieksza czesc dochodow. To samo sie tyczy Ligi Mistrzow. Jesli to zrobia to ogladalnosc poleci na leb na szyje. I straca to na czym najbardziej im zalezy, pitos. Perez jest dobrym biznesmenem, wie co robi. Nie ryzykowalby wyrzucenia z lig krajowych wiedzac ze wladze serio to zrobia

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 15:47

ad Mungo28

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 16:05

A skąd taka pewność? Póki co jest straszenie wyrzuceniem ze wszystkiego i na taką wersję się nie piszę. Jeśli mieliby zostać w rozgrywkach krajowych to inna bajka. Ale jeśli Uefa się ugnie to straci tak samo, bo powstanie im konkurencja. Wtedy superliga także będzie im podbierać sponsorów, widzów itd. Nie da się grać tego co obecnie i jeszcze wepchnąć w to superligę. Dodatkowo musieliby wszsytko wspólnie ustalać (terminarze itd.), a także zespoły wystawiałyby na "gorsze rozgrywki" gorsze składy i wtedy też nie będzie tyle widzów jak 3 skład Chelsea będzie grać w pucharze, czy lidze mistrzów, żeby oszczędzać zawodników na superligę.

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 16:09

Moim zdaniem kluby które się na to będą pisać mają więcej do stracenia, niż Uefa. Jak chcesz potem do tego wrócić? Myślisz, że Chelsea po roku, czy dwóch wróci do pierwszego szczebla rozgrywkowego, bo tak sobie będą chcieli? Że podkulą ogon i powiedzą, że nic się nie stało? Jeśli Uefa się zgodzi na taką ligę to jest początek jej końca, a na to nie pozwolą sobie. Wyciągają najcięższe działa, bo albo one pomogą, albo nie pomoże już nic.

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 16:13

Kto tam ma jeszcze grać? Niemcy odpuścili, Francja też. To dobiorą zespoły z Portugalii i kolejne z Hiszpanii i Włoch? I jak będzie grać Real-Porto? To będzie ten wysoki poziom elitarnej ligi? Póki co jest 12 zespołów, a 20 to miało być chyba z gościnnymi, których nie będzie jeśli Uefa wywali zainteresowanych ze wszsytkiego.

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 16:17

Teraz Chelsea gra na 3 frontach. Na ktoryms z nich sie oszczedzamy? Nie, na kazdym cisniemy. Mamy szeroka kadre to Tuchel moze rotowac zawodnikami
Zakladam ze SuperLiga to na tyle powazna organizacja, ze maja swoj dzial prawny, ktory wie na co moga sobie pozwolic. Nikt nie chce, zeby jego klub zostal wyrzucony z ligi krajowej. Ale do tego nie dojdzie, bo stracilyby one na atrakcyjnosci. To samo z wykluczeniem zawodnikow, grajacych w tych 12 klubach, z mozliwosci gry na Euro czy Mundialu

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 16:24

Ale czemu ma do tego nie dojść? Bo Uefa straci? A jak powstanie coś lepszego niż jest teraz to nie straci? Tak samo sponsorzy będą dawać więcej pieniędzy do superligi, prawa transmisyjne będą także inne. To będzie jak obecna Liga mistrzów i Europy. Uefa się nie ugnie bo to będzie początek jej końca. Nie powiesz mi, że na mecze z drużynami z 2-3 ligi Angielskiej gramy takim samym składem jak na ćwierćfinał ligi mistrzów. Nawet City grało chyba 7 innymi piłkarzami niż kilka dni wcześniej w LM. Jeśli tam będą większe pieniądze to i będą one priorytetowe. Myślisz, że dostaniemy terminarz i wepchną pomiędzy jeszcze superligę? Mamy grać 3 mecze w tygodniu?

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 16:26

Zakladasz z gory ze wyrzuca te 12 klubow ze wszytskich rozgrywek. Ok, kto wtedy bedzie ogladal Lige Mistrzow, LaLige czy Premier League? Ktos na pewno, ale zdecydowanie mniej osob niz robi to teraz. Wiekszosc bedzie ogladala "swoje" kluby w SuperLidze. A wtedy UEFA straci obrzydliwie duzo pieniedzy. Dlatego nikogo nie wyrzuci. Najprawdopodobniej dogadaja sie z wladzami SL i zastapi ona Lige Mistrzow

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 16:32

Straci i tak, i tak. Tylko pytanie czy straci mniej czy wiecej
Nie, ale porownuje sklady Chelsea z meczy z Porto i City. To sa 2 bardzo mocne 11. To samo w City. Oni rowniez maja szeroka kadre.
Nie, uwazam ze bedziemy grali 2 mecze w tygodniu. Na pewno tak uloza terminarze, zeby nie narazac pilkarzy na kontuzje

Owen_krk
komentarzy: 124
20.04.2021 16:32

@Mungo28
Wyobraźmy sobie, że rzeczywiście Big Six zostają wyrzucone z Premier League i przez 2-3 lata gra wyłącznie w Superlidze. Kto tak naprawdę traci? Premier League, gdzie cała reszta zespołów [14 drużyn + 6 dosztukowanych z Championship] nie generauje takiego zainteresowania jak te 6 wykluczonych. Co woleć będa kibice na całym świecie? Ok, częśc lojanych kibiców się obrazi, no ale tu chodzi o walkę o 4 mld ludzi!!! Ile spośród nich będzie chciało regularnie oglądać mecze topowych zespołów [Real - Ajax, czy Juventus - Port], a będzie wolało obejrzeć mecz Elche-Ossasuna? Albo Watford-Brendtford?

Realnie rzecz ujmując, UEFA tak mocno ciśnie na wszelkie bany, żeby zastraszyć te kluby i zmusić je do uległości. Grają na emocjach kibiców, bo to im pasuje [a sami wcale a wcale nie są lepsi]. Już czytałem, że Stowarzyszenie piłakrzy zamierza walczyć o prawa zawodników do gry w międzynarodowych rozgrywkach.

W moim odczuciu, Superliga ma wszystkie atuty [Perez już powiedział, że UEFA nie ma prawnych możliwości wykluczyć ich z rozgrywek pucharowych, jakoś jestem przekonany, że sprawdzili to bardzo dokładnie decydując się na taki krok], a UEFA/FIFA miota się i stara się wyglądać na groźniejszą niż jest w rzeczywistości.

Dlatego uważam, że Chelsea powinna jak najbardziej obstawać przy Superlidze, nawet jeśli projekt miałby nie wypalić, żeby zmusić do jakiś ruchów ze strony UEFA. Jest szansa na realne zmiany, to trzeba ją wykorzystać.

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 16:35

Wiesz, że ktoś te miejsca wypełni? Ligii krajowe, czy Mistrzów nie staną się mniejsze. Te kluby też mają swoich kibiców. Zamiast Chelsea będzie Everton, czy Valencia, czy Atalanta. Wiem, że to przepaść, ale na powstaniu super Ligii też stracą i to dwa razy tyle. To tak jakby ktoś powiedział, że od dziś on tu rządzi, a Uefa powie, że ok zrobimy co chcesz.
Dalej nie wiem, jak Ty to sobie wyobrażasz.Liga Angielska, puchary Angielskie, Liga Mistrzów, Superliga i Mistrzostwa Świata/Europy? Powodzenia. Bez wyrzucenia nas z rozgrywek nie ma na to najmniejszego miejsca. Myślisz, że Perez przyjdzie i powie, że chce co dwa tygodnie w środku tygodnia luzy w terminarzu i mu tak go ułożą?

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 16:44

Mundial i Euro sa 4 lata na zmiane i to po sezonach. Tu nie ma problemu, nie wiem czemu mialaby przeszkadzac. Liga krajowa i puchary pewnie zostana, a Lidze Mistrzow podziekujemy. Powiedz szczerze, wolisz ogladac jak Chelsea bije sie z 19 najlepszymi klubami w Europie czy patrzec jak leci grac na kartoflisku z mistrzem Luxemburga w grupie Ligi Mistrzow.
Tak, tez maja swoich kibicow. Ale jest ich zdecydowanie mniej niz kibicow kazdego z tych 15 klubow. Moze LM zostanie swego rodzaju eliminatorem do SL i dzieki temu nie straci az tyle

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 16:50

Wolę tak, jak jest teraz, że gramy raz z ogórkami, a jak z drużynami lepszymi od nas. Gdzie takie Porto może pokonać Juve itd. Ile razy można oglądac to samo? I nie mów, że 20 zespołów, bo póki co jest 12. To jak miało to wyglądać, a jak będzie to co innego. Kogo proponujesz na te pozostałe 8 miejsc, tylko kalibru Realu, czy City? Najpierw twierdzisz, że nie wywalą nas, bo stracą na tym, a później twierdzisz, że mamy odejść z LM. I wtedy Uefa i LM na tym nie stracą? Serio liczysz, że dadzą sobie dyktować warunki, to gdzie chcemy grać, z kim, w jakich terminach?

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 17:01

Tak, twierdze ze nie wywala nas z lig i pucharow krajowych oraz Ligi Mistrzow. Uwazam, ze gry w Lidze Mistrzow i SuperLidze raczej nie uda sie pogodzic. Moze tak uloza terminarz, ze bedzie sie dalo. Nie wiem jakie maja na to pomysly i nie chce gdybac. Moze, tak jak napisalem wczesniej, LM bedzie eliminatorem do SL
Zaprosili 15 zespolow, 12 sie zgodzilo, a 3 wstepnie, slowo klucz, odrzucily zaproszenie. Imo dolacza. A kto inny moze grac w SL zeby utrzymac sportowy poziom? Np Napoli, Leicester, Porto
Tak, bo sa postawieni pod sciana

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 17:08

To jak to sobie wyobrażasz? Że Chelsea zrzeka się gry w lidze mistrzów, razem z 19 najlepszymi drużynami? I kto będzie to oglądać wtedy? Uefa się na to ma zgodzić? Po to ktoś kupił prawa do transmisji, żeby teraz pokazywać w finale 4 drużynę Włoską, z 8 Angielską? Czy może co roku Bayern i PSG? Przecież przy czymś takim będą pozwy i odszkodowania od telewizji i sponsorów typu Mastercard, czy Heineken. Zrozum, że Uefa nie ma wyjścia i albo nas zastraszą, albo mogą się wieszać. To jest mafia i nie zgodzą się na wejście z buta i dyktowanie warunków, wybieranie terminów i rozgrywek. Przecież to jest nierealne.

Owen_krk
komentarzy: 124
20.04.2021 17:17

No i co zrobi UEFA, jak kluby nie dadzą się zastraszyć? Wystapią z LM i co? Co może im realnie zrobić UEFA?

Przypominam, że stowarzyszenie piłkarzy zawodowych już zapwoiedziało, iż wykluczenie pilkarzy z klubów grających w Superlidze z rozgrywek miedzynarodowych nie wchodzi w rachubę, bo jest niezgodne z prawem.

Co zrobi UEFA?

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 17:24

Moze zmienia jej format. Napisalem, ze nie chce gdybac. Nie wiem jak rozwiaza kwestie Ligi Mistrzow. Nie wiem jak sie dogadaja z UEFA, ale ona bedzie musiala zaakceptowac SuperLige, bo ma gorsza pozycje, UEFA i tak straci. I dobrze bo to jest jeden wielki burdel

FanTheBlues
komentarzy: 3397
20.04.2021 15:14

Mówią na angielskim YT że podobno Chelsea i City chcą się wycofać z tej gównianej SL.Oby to była prawda

thesabr3
komentarzy: 2232
20.04.2021 16:02

Cyrk straszny z tą pseudo superligą , też mam nadzieję że się z tego wypiszemy

Mungo28
komentarzy: 108
20.04.2021 15:07

Jak nasz wywalą ze wszsytkich rozgrywek i zostaniemy tylko w super lidze to powodzenia Wam życzę w ogladaniu przez 10 lat tych samych pojedynków 10 razy w roku. Chyba nie sądzicie, że przy 12 zespołach będziemy grali 22 mecze przez cały sezon, skoro teraz sama liga Angielska to 38 meczów + wszelkie puchary i liga mistrzów. To, że ktoś uważa, że to chory pomysł jak ja, nie oznacza, że Uefa, czy Fifa są super. Ostatnie mecze o pietruszkę też będą pełne emocji, skoro nitk nie spadnie i nie awansuje. Teraz dla wszystkich (w Anglii) liczy się walka o TOP 4, później albo jesteś mistrzem, albo nie i tyle. W tej chwili w sezonie walczymy z 30-40 drużynami (w samej lidze 19 zespołów + przeciwnicy z pucharów angielskich i ligi mistrzów).

Augustyniak
komentarzy: 93
20.04.2021 14:52

Bardzo dobrze że powstanie ta SuperLiga FIFA i UEFA to skorumpowane organizacje im tylko i wyłącznie zależy na pieniądzach nigdy nie patrzyli na dobro tego sportu ciągle jakieś wałki np Chelsea-barcelona czy choć by dwa półfinały ligi mistrzów gdzie wygrywa real choć nie powinien wygrać

komentarzy:
20.04.2021 12:07

Ludzie przestańcie na chwile pisać te bzdury i sie zastanówcie, od kiedy UEFA jest obrońcą tego sportu, od kiedy to nie im zależy tylko na kasie i jaka to ma być uczciwa rywalizacja jak ciągle te same kluby rok w rok są w ćwierćfinałach i tylko raz na 5 lat wchodzi do półfinału/ćwierćfinału jakiś ogórek, nie pamiętacie jak trzy lata z rzedu graliśmy z PSG w lidze mistrzów?
I ostatecznie odpowiedzcie mi proszę co bedziecie ogladac - taki super wyrównany, fantastycznie zapowiadający się półfinał/ćwierćfinał LM czyli Krasnodar vs Getafe, czy gdy nasza Chelsea będzie mogła w tym samym czasie rozwalić spursy.

komentarzy:
20.04.2021 11:29

Ta Superliga obrzydnie wszystkim po 2 latach jeśli dojdzie do skutku. Co roku będą rywalizacje między tymi samymi drużynami. Mi tam się podoba jeśli gramy w LM nawet ze słabszymi drużynami. Jest wtedy szansa na jakieś wyższe wyniki. W przypadku pojedynków między dużymi markami będą ciągle wyniki 1-0, 2-1. Ogólnie bez sensu że w lidze mistrzów będzie dalej Bayern i PSG a reszta w superlidze. Nie mówiąc już o małych klubach jak np. Rennes czy Krasnodar z którymi graliśmy w LM, dla których gra z taką Chelsea było wydarzeniem i fajnym przeżyciem dla kibiców tych zespołów.

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 12:52

Szczerze watpie. Jakos nikt nie narzeka jak gramy 3 razy w ciagu roku z City czy United. Tutaj emocje beda wieksze bo jak Chelsea bedzie grala z np Barcelona to rownoczesnie np zagraja ze soba City i Juventus, a wynik tego meczu bedzie mial wplyw na nasza pozycje w SuperLidze, bo te zespoly beda obok nas w tabeli. Jako widzowie tylko na tym zyskamy
Poza tym wladze SL nie chce rezygnowac w lig krajowych, wiec Ci ktorzy czekaja na mecz Chelsea - Crystal Palace nie beda zwiedzeni

komentarzy:
20.04.2021 16:54

Tylko, że wtedy nie będzie żadnej ekscytacji z walki o top4. Jeżeli jakiś zespół odskoczy od innych punktami to bd zero emocji i przykładania się do meczów. W tym sezonie walka o top4 bd do samego końca.

aeslehc
komentarzy: 19
20.04.2021 10:26

UEFA sama sobie winna zwiększanie liczby zespołów, mistrzostwa świata gdzieś w Arabii kto tam się zna na piłce?? Puchar Włoch w Dubaju... BRAWO Super liga!

thesabr3
komentarzy: 2232
20.04.2021 09:07

Robią superlige żeby ratować futbol, dobry żart

yarexq V2
komentarzy: 1791
20.04.2021 08:32

Jedynie co ratują, to swoje portfele. Przykro się na to patrzy. Jeszcze są newsy że dwa kluby są blisko "pęknięcia" i odejścia z SL, ktoś na tt napisał że to my i City.

ASAP Kuba
komentarzy: 154
20.04.2021 09:50

Jasne ze glownie chodzi o pieniadze. Football jest chyba najbardziej skomercializowanym sportem. Tylko ze UEFA i FIFA doja kluby do granic mozliwosci. Na to sie przykro patrzy. Zobacz jakie tam waly leca
Ciesze sie, ze Chelsea chce dolaczyc do SuperLigi i mam nadzieje, ze to co napisales ( o 2 klubach ktore "pekaja") jest zwykla plotka

yarexq V2
komentarzy: 1791
20.04.2021 10:59

Ja również mam nadzieję, że zostaniemy w SuperLidze. Mimo wszystko to za parę lat będziemy półke niżej od takich klubów co w tej lidze wystartują, nagrody pieniężne tam to jest kosmos.

Nasza strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

close